اخبار ویژه
در هفته بسیج کارگری 1395

امام جمعه شیراز در جمع دست اندرکاران عرصه کار و تولید

کد خبر : 4549
شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 13:36

دیدار مسئول بسیج کارگری استان فارس، مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکلات عالی کارگران و کارفرمایان فارس با نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز آیت الله ایمانی درتاریخ هفت اردیبهشت نودو پنج

آیت‌الله اسدالله ایمانی در این دیدار اظهار داشت: فرهنگ و گفتمان حاکم بر جامعه به‌ویژه برای مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید دغدغه  توسعه و رشد کار و تولید در استان فارس باشد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در سطح استان فارس مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: میزان بهره‌وری ضعیف است و برای برون‌رفت از این معضل اگر به سیکل کامل در تولید نرسیم با خسارات فراوانی در زیرساخت‌های اقتصادی، صنعتی و اشتغال در استان روبرو می‌شویم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توجه به تولیدات داخلی و ورود غیرضروری کالا به‌ویژه کالاهای پذیرایی، لبنیات، گوشت و دیگر مایحتاج ،به تولیدات استان خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: عده‌ای از سرمایه‌داران احداث کارخانه را به‌عنوان مقدمه‌ای برای دلالی و درآمد نامشروع قرار داده و با ضعیف کردن خط تولید درصدد از مدار خارج کردن کارخانه برآمده و سرمایه خود  راصرف تصرف امکانات شامل زمین و ساختمان  با حیله های مختلف می کنند.

امام‌ جمعه شیراز بیان داشت: بسیاری از ادارات زیربط در عرصه کار و تولید و کارخانه‌های تولیدی از زاویه محدود و هرکدام با یک عینک به تولید نگاه می‌کنند و درنتیجه مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و زمینه سقوط فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کنند. بطور مثال بانک یا اداره مالیات و ...بعضا بخشی فکر می کند ؛بانک می گوید من فقط پول خودم را می شناسم در صورتیکه در جاهایی می شود با مهلت دادن به کارخانه ،از ورشکستگی و تعطیلی کارخانه و رشد بیکاری که دهها معظل را در پی دارد جلوگیری کرد.

همچنین سهراب مختاری در این دیدار اظهار داشت: آموزش، ارتقای مهارت‌های فنی و جسمی از جمله رویکردهای این اداره کل برای افزایش بهره‌وری در تولیدات و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است.

وی افزود: فعالیت‌های اقتصادی تابع مؤلفه‌های مختلفی شامل بازار کار و عرضه و تقاضا است و فارس در این مورد به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: یکی از اهداف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی توجه به بهره‌وری و افزایش تولیدات داخلی و بومی است.

مختاری بیان داشت: فرهنگ کار و تلاش با نظم، وقت‌شناسی، صداقت، امانت‌داری، پشتکار و ابتکار محقق می‌شود و نیز تعامل بین تشکیلات کارگری و کارفرمایی و راه‌اندازی تعاونی‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

دبیر خانه کارگر و تشکیلات استان فارس در این دیدار اظهار داشت: در هفته کارگر برنامه‌های متعددی از سوی کانون‌های کارگری در استان فارس شامل میثاق با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و بیعت با مقام معظم رهبری، گلباران قبور شهدا و همایش بزرگ کارگری در روز هشتم اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.

علی راستگو خاطرنشان کرد: استان فارس 2 میلیون و 70 هزار کارگر دارد که بیش از 45 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و باید از این مزیت در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی بهره‌مند شد.

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه