اخبار ویژه
جمال رازقی:

بحران قیمت تمام شده، تولید را با مشکلات روبرو کرده است

کد خبر : 9374
دوشنبه 24 مهر 1396 - 10:30

هر اقدامی برای کاهش قیمت تمام شده گامی بزرگ و مهم در راستای بهبود فضای اقتصاد کشور است که حذف واسطه ها، کاهش هزینه های حمل و نقل تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده و رونق بخش تولید دارد.


 

 

 

به گزارش بیکافارس، جمال رازقی در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: بحران قیمت تمام شده کالاهای تولیدی یکی از معضلات اصلی بخش اقتصاد کشور است که تولید را با مشکلات روبرو کرده است.

وی افزود: هر اقدامی برای کاهش قیمت تمام شده گامی بزرگ و مهم در راستای بهبود فضای اقتصاد کشور است که حذف واسطه ها، کاهش هزینه های حمل و نقل تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده و رونق بخش تولید دارد.

رازقی اظهارداشت: ما در اتاق شیراز مشکلات بخش خصوصی استان را به صورت دقیق رصد و احصا می کنیم و شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز این مشکلات و تجربیات را بررسی کرده و در قالب راهکار و پیشنهاد به دولت و مجلس ارائه می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن شیراز با اشاره به تداوم همکاری اتاق بازرگانی و دستگاه‌های دولتی اضافه کرد: همکاری اتاق بازرگانی با دستگاه‌های دولتی منجر به رونق اقتصادی استان و کشور می‌شود.

او با اشاره به تفاهم‌نامه اتاق شیراز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: بخش حمل و نقل باید با بهره‌گیری از تکنولوژی و IT از سنتی به سمت پیشرفته حرکت کند تا با ایجاد فضای رقابتی، خدمات مطمین، راحت و با قیمت مناسب در اختیار قرار گیرد.

رازقی با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته حمل و نقل اتاق شیراز و طراحی نرم افزارهای تخصصی در حوزه حمل و نقل عنوان داشت: استان فارس در بخش حمل و نقل و بهره گیری از علم روز در کشور پیشرو است که اقدامات مهمی در این زمینه در فارس انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز گفت: عمده حمل و نقل در استان فارس به صورت سنتی انجام می شود که فوریت صادرات به کشور قطر تلنگری برای رسیدگی به کمبودهای حمل و نقل استان برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بود.

علیرضا سیاهپور با بیان اینکه ساز و کار برای رقابت بخش خصوصی باید هموار شود، ادامه داد: برای انعقاد این تفاهم نامه نیازهای حمل و نقل استان شناسایی و راهکارهای عملی برای دو طرف بیان شده است که با این تفاهم نامه به دنبال رفع مشکلات بخش اقتصاد استان هستیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز هم گفت: بحث راهداری و حمل و نقل یکی از بسترهای مهم در تجارت و تولید است که در مباحث کلان کشوری کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدصادق حمیدیان با اشاره به رفع مشکلات در حوزه حمل و نقل بخش خصوصی اظهارداشت: حمل و نقل یکی از مباحث مهم در سرمایه گذاری مولد است که متاسفانه تاکنون بخش خصوصی به صورت خرد به این موضوع وارد شده است و می طلبد به موضوع مهم سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی در بخش حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی شیراز به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان می تواند در زمینه های سرمایه گذاری مولد، واحدهای تولیدی در حریم راه ها و مناسب سازی راه های منتهی به معادن در برخی از محورهای استان تعامل سازنده ای را با اداره کل راهداری استان داشته باشد.

او ادامه داد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ظرفیت مناسبی برای انتقال مشکلات در سطح استان و کشور است که می توان از این پتانسیل برای رفع مشکلات حمل و نقل استان بهره گرفت.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی شیراز نیز با اشاره به این تفاهم نامه گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان فارس با مشکلات متعددی در حوزه حمل و نقل در استان مواجه هستند که نیاز بود اقدامات موثری در جهت رفع و یا کاهش این مشکلات انجام شود.

خسرو فروغان افزود: بر این اساس نیازهای استان در بخش حمل و نقل به صورت علمی جمع آوری و راهکارهای سازنده برای رفع مشکلات بخش اقتصاد و تولید استان ارائه شد که این تفاهم نامه اقدام موثری در جهت بهبود فضای اقتصادی استان خواهد بود.

وی با اشاره به احصا مشکلات فعالان اقتصادی استان در بخش حمل و نقل اظهارداشت: بسیاری از مشکلات حوزه حمل و نقل استان رویکرد ملی دارند و راهکارهای ارائه شده در قالب این تفاهم نامه قابلیت اجرا در کشور را دارند.

فروغان ادامه داد: مشکلات بخش حمل و نقل استان به صورت تخصصی در کمیته حمل و نقل اتاق در حال پیگیری است و در این زمینه اتاق شیراز در کشور پیشرو است.

او عنوان داشت: استان فارس می‌تواند مبحث مهم حمل و نقل ترانزیت را به عنوان پایلوت حمل و نقل کشور انجام دهد که به نیازهای استان های همجوار در این زمینه پاسخ دهد.

این تفاهم‌نامه در شش‌ماده و به مدت یک‌سال مابین اتاق بازرگانی شیراز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس امضا شد.

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه