اخبار ویژه
رئیس شورای قشر بسیج کارگری فارس

ثبت نام 20900 تحصیلکرده بیکار فارس برای حقوق 300هزار تومانی

کد خبر : 9876
یکشنبه 12 آذر 1396 - 12:16

مختاری/منتظر ابلاغ اعتبار برای آغاز طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم


 

سهراب مختاری رئیس شورای قشر بسیج کارگری فارس و مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اعلام ثبت نام 20هزارو 965 نفر از فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی برای شرکت در طرح کارورزی فارس گفت: از این تعداد 7 هزار و 806 نفر برای شرکت در این طرح مجاز شناخته شدند وتاکنون 184 قرارداد منعقد شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح کارورزی درفارس بااستقبال بسیار گسترده فارغ التحصیلان  دانشگاهی رو به رشد و بالغ بر 20هزار و 900نفر در این طرح ثبت نام کردند، طرحی که با هدف مهارت آموزی فارغ التحصیلان بیکار دانشکاهی وایجاد نیروی کار ارزان قیمت برای کارفرمایان قرار است اجرا شود.

مختاری با اشاره به سهمیه 7 هزار و 560 نفره فارس برای اجرای طرح کارورزی که بیشترین سهمیه را در بین استان های کشور دارد گفت: با این سهمیه عملا حدود 13 هزارو 400 نفر از شرکت در این طرح باز می مانند که امیدوارم با مشارکت بیشتر واحد های پذیرنده بتوانیم سهمیه فارس را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در این طرح حقوق کارورزان در دوره ی 4 تا 6 ماهه طرح،ماهانه یک سوم حقوق مصوب وزارت کار یعنی حدود 300 هزار تومان در هر ماه است که توسط دولت پرداخت می شود همچنین کارورزان در مدت کارورزی از بیمه تامین اجتماعی برخوردارند که هزینه آن نیز بر عهده دولت است.

مختاری اضافه کرد: همچنین چنانچه بعد از مدت کارورزی کارفرما اقدام به عقد قرارداد با کارورز کند تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف است و هزینه آن توسط دولت پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه بالغ بر 13 هزار فارغ التحصیل بیکار دانشگاهی از شرکت در طرح کارورزی بازماندند، افزود: علاوه بر منطبق نبودن شرایط و رشته کارورزان با نیاز کارفرمایان موارد دیگری همچون نقص پرونده و یا اشتباه در ثبت نام باعث شده تا این افراد مجاز شناخته نشوند.

مختاری بیان داشت: از 20 هزارو 965 متقاضی طرح کارورزی در فارس 23 نفر تحصیلات حوزوی، 110 نفر دکترای تخصصی، 2071 کاردانی، 13 هزارو853 نفر مدرک کارشناسی و 3 هزارو 536 نفر مدرک کارشناسی ارشد و دکترای حرفه دارند.

مختاری با یادآوری آن که این طرح هزینه هایی برای دولت به دنبال دارد، افزود: هنوز بودجه لازم برای شروع این طرح به منظور تامین حقوق کارمندان و همچنین حق بیمه آنها ابلاغ نشده و به محض ابلاغ اعتبارات، طرح مذکور با معرفی کارورزان به واحد های پذیرنده کلید خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: همچنان مهلت برای ثبت نام فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی و همچنین واحد های پذیرنده در این طرح وجود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به ارائه آمار اشتغال ایجاد شده در 8 ماهه امسال پرداخت و گفت: با توجه به عنوان امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال و در راستای بخشنامه ریاست جمهور به دستگاه های اجرایی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی در سال 96 در قالب بسته های رونق تولید  واشتغال با هدف استقرار مدیریت کارآمد، افزایش سرمایه گذاری، توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت هدفمند واردات، مقررات زدایی و گسترش نقش بخش خصوصی و تعاونی، رشد اقتصادی، تداوم نرخ تورم تک رقمی و ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: در راستای دستیابی به بخشی از اهداف مذکور از ابتدای سال در حوزه های مختلف، پیش بینی ایجاد اشتغال صورت گرفت و مقرر شد تا پایان سال در کشور 69 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی، 454 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت،معدن و تجارت و همچنین 70 هزار و 100 شغل جدید در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شود که بر این اساس سهم فارس در حوزه کشاورزی ایجاد 6 هزار و 868 فرصت شغلی بوده است که خوشبختانه در 8 ماهه امسال نه تنها این سهمیه محقق شده بلکه میزان بیشتری اشتغال در بخش کشاورزی فارس ایجاد شده است البته همچنان انتظار داریم که با توجه به تامین اعتبارهای باقی مانده سال جاری شاهد ایجاد اشتغال بیشتری در بخش کشاورزی باشیم.

مختاری با اشاره به آمار ارایه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس مبنی بر ایجاد 8 هزار و 620 فرصت شغلی در بخش کشاورزی فارس در 8 ماهه امسال گفت: همچنین سهم بخش صنعت معدن و تجارت در سال جاری در فارس 22 هزار و 952 شغل جدید بوده که تاکنون 15 هزار و 893 هزار شغل در استان ایجاد شده که شامل 9 هزارو 750 شغل جدید در زیر بخش اصناف، 4 هزار و 35 شغل در صنعت، 916 شغل در معدن و 1192 شغل در حوزه فرش بوده است.

وی گفت: از سهمیه 3 هزارو 300 نفری ایجاد شغل جدید در حوزه گردشگری و صنایع دستی فارس تنها 400 شغل جدید در سامانه رصد در این 8 ماه وارد  شده است که قرار شده اطلاعات باقی مانده در اسرع وقت از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در سامانه رصد وارد شود.

مختاری با تقدیر از تصمیم استاندار فارس مبنی بر مکلف کردن تمامی دستگاه های اجرایی برای اشتغال زایی گفت: بنابر تصمیم استاندار محترم فارس سایر بخش ها همچون حمل ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات سلامت، خدمات فرهنگی و هنری، خدمات شهری، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و تربیت بدنی، واسطه گری های مالی و پولی، مدیریت انرژی و محیط زیست و ساختمان و بافت های فرسوده مکلف به ارایه آمار و اطلاعات همانند سه دستگاه اجرایی دیگر شدند. علاوه بر آن مقرر گردید تمامی اقدامات دستگاه های اجرایی و بانک ها معطوف به حفظ فرصت های شغلی موجود و ایجاد اشتغال جدید باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: نتیجه این اقدامات منجر به تحقق هر چه سریعتر اهداف نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاوتی؛تولید و اشتغال باشد.

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه