اخبار ویژه
به مناسبت هفته بسیج کارگری

غبارروبی و عطر افشانی و گل افشانی قبور مطهر شهدای کارگری استان فارس

کد خبر : 7738
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 - 17:21

غبارروبی قبور شهدا در شیراز و تجدید میثاق کارگران با آنها با سرهنگ محمد علی حمیدی رییس سازمان بسیج کارگری،حضور سهراب مختاری،رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس علی راستگو، دبیر اجرایی خانه کارگر فارس و عضو شورای اسلامی شهر شیراز و نیز جمعی از کارگران و اعضای جامعه کار و تلاش در محل گلزار شهدا برگزار شد.

در حاشیه این مراسم بسیار روحانی که صبح امروز ،هفتم اردیبهشت ماه96 برگزار شد ،سرهنگ محمد علی حمیدی مسئول سازمان بسیج کارگری استان فارس  گفت: همه باید بدانیم که هر چه داریم از خون شهدا است و بدانیم که مدیون شهداء هستیم ما حتی در زندگی شخصی مان اگر کسی قدمی برایمان برمیدارد، خودمان را باید مدیون آنها بدانیم. وی بیان کرد: در دنیا هیچ چیزی از نظر مادی بالاتر از جان آدمی نیست شهدا جانشان را فدای ما کردند تا امنیت و آسایش داشته باشیم بحمدالله و به لطف خداوند و خون پاک شهدا با آسایش و آرامش زندگی می کنیم و باید پیرو خط شهدا باشیم.حمیدی در ادامه خاطر نشان کرد: در همه ی کارها یی که انجام می دهیم باید نگاه مان به شیوه و راه ائمه و این شهدا باشد که پیرو راه واقعی  معصومین علیهم السلام ،همین شهداء والامقام بوده اند حتی کشورها یی که مسلمان نیستند کسانی که برای وطنشان، جانشان را از دست دادند احترام خاصی قائل هستند.

وی اظهار کرد: امروز بر سر خاک شهدا آمده ایم و بگوییم که ای شهدا اگر  شما رفته اید  ما ادامه دهنده راه  شما هستیم.حمیدی در پایان گفت: اینکه ما به ظاهر قبور شهدا را عطر افشانی می کنیم در واقع می خواهیم بگوییم که در عمل دنبال رو شهدا هستیم و الگو و چراغ راه ما آنها هستند، انشااله که پیرو راه حقیقی  ائمه و  شهدا باشیم.

مهندس مختاری نیز در حاشیه این آیین گفت: نقش کارگران در شکل گیری انقلاب سال 57 در کشور بر کسی پوشیده نیست و همچنین حضور کارگران در هشت سال جنگ تحمیلی هم که به صورت داوطلبانه و با شور و عشق همراه بود، بیانگر نقش آن ها در این عرصه است.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در دین اسلام و نیز نقش مهم آنها در به ثمر رسیدن انقلاب، اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت خود را مدیون خون شهدا هستیم و اگر ایثار این بزرگ‌مردان نبود، امروز نمی‌توانستیم به دیگر امور بپردازیم.

مختاری با اشاره به اهمیت کار و تولید در بقای دستاورد شهدا و نیز نقشی که کارگران در جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند، افزود: اگر دیروز شهدای ما در سنگر نبرد با دشمنان این مرز و بوم، فداکاری کردند، امروز نیز کارگران با انجام کار و تعهد به تکالیف کاری، نقشی مهم در حفظ بهای خون شهدا بر عهده دارند.

وی بر الگوی‌پذیری کارگران از شهدای کارگر در سال های جنگ تأکید و تصریح کرد: عملکرد جهادی این شهدا که کار و نبرد را توأم با هم به پیش می‌بردند می تواند الگوی خوبی برای قشر زحمت کش کارگران در جبهه جنگ اقتصادی  باشند.مختاری گفت: با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری  تکلیف ها برای جامعه کارگری و کارفرمایی دوچندان است و بسیجی ها بایستی بیشتر از قبل کار کنند چرا که بسیجیان الگوی جامعه هستند و این الگو بودن وظیفه آنها را سنگین تر می کند.

وی تصریح کرد: تشکلات کارگری ، کانون شوراهای اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج کارگری که در کارگاه ها هستند همه بایستی امسال تلاش بیشتری کنند که بهره وری را در سطح کارگاه ها با استفاده از فرهنگ کار اسلامی  بالا ببرند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس عنوان کرد: ما باید با کار بهتر و بیشتر ادامه دهنده راه شهدا باشیم .مختاری اذعان داشت: باید تلاش کرد مزد بگیر و مزد دهنده به سمت جلو حرکت کنند و با این کار قطعا رشد بهتر و بیشتری را در بحث اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال خواهیم داشت.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان خاطر نشان کرد: استان فارس در حال رشد است و بایستی تلاش کرد که این رشد متوقف نشود.

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه