اخبار ویژه
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس مطرح کرد :

فروش ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صنایع دستی استان فارس در سال ۹۵

کد خبر : 8166
یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:08

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس میزان فروش صنایع دستی استان در سال ۹۵ میزان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

 

به گزارش «بیکافارس»، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری اظهار داشت: در سال 95 با همکاری اتحادیه صنایع دستی استان و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزاری و مشارکت در برپایی 85 نمایشگاه و بازارچه موقت صنایع دستی صورت پذیرفت. 

وی با اشاره به جایگاه صنایع دستی در اشتغال‌زایی و ارزآوری میزان فروش صنایع دستی استان فارس در سال 95 را میزان 9 میلیون و 500 هزار دلار اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه امسال در استان نمایشگاه‌های هفتگی صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث آموزش صنایع دستی در تولید، عرضه و فروش از جایگاه خاصی برخوردار است بیان کرد: در سال95 علاوه بر آموزش 1308 نفر از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی همچون کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها 1500 نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در جهت اشتغال‌زایی آموزش دیده‌اند.

 امیری اظهار داشت: امیدواریم امسال با توجه به طرح ضربتی اشتغال در روستاهای هدف گردشگری تحولی در تولید و اشتغال عرصه صنایع دستی در روستاهای استان ایجاد کنیم. 

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: می‌توان با اقدام صحیح و قوی در زمینه اطلاع‌رسانی و معرفی رشته‌های صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران با همکاری صدا و سیمای استان، مبحث آموزش و همچنین حضور پررنگ در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، شاهد تحولی شگرف در عرصه رونق اقتصادی، ارزآوری و اشتغال‌زایی در کشور از طریق حمایت از صنایع دستی این صنعت پاک و ارزان قیمت باشیم.

امیری بیان کرد : در سال 95 ایجاد دهکده صنایع دستی برای نخستین بار در کشور با همکاری بخش خصوصی در استان کلید خورد و با تلاش روز افزون این طرح تا پایان سال 96 در سه حوزه تولید، آموزش و عرضه به بهرهبرداری می‌رسد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه در کشور طرحی تحت عنوان کیوسک‌های صنایع دستی مطرح شده است افزود: استان فارس در این زمینه اقدام به تصویب دستور کار استقرار ویترین‌های صنایع دستی در دستگاه‌های اجرایی استان جهت معرفی هر چه بهتر رشته‌های صنایع دستی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرده که این طرح امسال اجرایی می‌شود.

 امیری خاطرنشان کرد: در سال 95 معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی اقدام به صدور تعداد 396 پروانه تولیدی انفرادی، 18 پروانه تولیدی کارگاهی و 130 پروانه مشاغل خانگی کرده است.

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه