اخبار ویژه
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

لزوم ایجاد مراکز بیشتر برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در شیراز

کد خبر : 10772
یکشنبه 6 اسفند 1396 - 13:14

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با قدردانی از نیک‌اندیش شیرازی در راه‌اندازی نخستین مرکز اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار گفت: ایجاد مراکز اشتغالزایی یکی از ضرورت‌های مهم در راستای توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

معصومه دستغیب مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس در حاشیه بازدید از مرکز خود اشتغالی بانوان حضرت زهرا(س) مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، اظهار داشت: این مرکز یکی از مراکز تاثیرگذار و موفق در حوزه اشتغال است و در تقویت نهاد خانواده و اشتغال بانوان نیز بسیار موثر بوده است.

وی بیان کرد: اینکه یک نیک اندیش فعالیت‌های خیریه را به سمت امور فرهنگی و تاثیرگذار سوق دهد از اهمیت بالایی برخوردار است و این یکی از آثار مفید ایجاد مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در شیراز است.

دستغیب خاطرنشان کرد: چنین کارهایی کمتر در استان فارس و به ویژه شهر شیراز انجام شده و کمیته امداد که مدیریت  مرکز خوداشتغالی بانوان حضرت زهرا (س) را برعهده دارد می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی در راستای اشتغالزایی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: هنوز زنان زیادی در شیراز هستند که به دنبال مکانی امن برای کار هستند و ایجاد مراکز خوداشتغالی بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار موضوع مهمی که از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز درخواست پیگیری آن را داریم.

دستغیب با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان را همواره در برنامه‌های خود قرار داده و در این زمینه نیز تاکنون دوره‌های مختلف توانمندسازی برگزار شده است بیان کرد: همچنین با تعامل با فنی‌حرفه‌ای دوره‌های مختلف آموزشی به زنان سرپرست خانوار در تحت پوشش دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی برگزار و همچنین در زندان نیز این آموزش‌ها به بانوان داده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بانوانی که در مرکز خوداشتغالی بانوان حضرت‌زهرا(س) شیراز مشغول فعالیت هستند از مشاوره‌ برای انجام فعالیت‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

دستغیب خاطرنشان کرد: همچنین با اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود تا برگزاری دوره‌های مختلف ویژه بانوان با موضوع آموزش  فضای کسب و کار را به بانوان فعال در این مرکز خوداشتغالی ارائه دهند. همچنین مرکز مشاوره شهرداری شیراز نیز  خدمات مشاوره و آموزش بهداشت روانی را به این افراد آموزش می‌دهد.

 در این بازدید که سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز حضور داشت، محمدبذرافشان مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز به ارائه گزارشی از وضعیت اشتغالزایی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار ارائه داد و اظهار داشت: فارس در زمینه ایجاد اشتغالزایی یکی از استان‌های سرآمد و مطرح کشور است و مقام نخست کسب جذب اعتبارات را به خود اختصاص داده است.تسنیم

 

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه