اخبار ویژه

مجمع عمومی سالانه بسیج کارگری فارس

کد خبر : 10891
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:19

در این مجمع در مورد وصول مطالبات صنعتگران فارس از ارگانهای دولتی،برگزاری جلسه مشترک بین وزیر صنعت،استاندار فارس و صنعتگران استان ،تلاش در راه ترویج مصرف کالاهای داخلی؛ مولفه اساسی درتحقق اقتصاد مقاومتی و ...تصمیماتی گرفته شد.

مجمع عمومي سالانه بسيج كارگري فارس در مركز فناوري و خدمات كسب و كار شهرك صنعتي بزرگ شيراز برگزارشد.در این مجمع سرهنگ پاسدارمحمدعلي حميدي با اشاره به معرفي واحد هاي توليدي و صنعتي متقاضي دريافت تسهيلات به بانك انصارگفت:بيش از 500ميليارد تومان تسهيلات توسط اين بانك به واخدهاي توليدي پرداخت شده است.
وي همچنين با اشاره به انجام عارضه يابي و رفع مشكل واحد هاي صنعتي گفت:در اين زمينه باهمكاري سازمان بسيج كارگري مشكل 40واحد صنعتي و توليدي  رفع وبه چرخه توليد بازگشته اند.
 مسول سازمان بسيج كارگري سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به تعامل و همكاري اين سازمان با شركت شهرك هاي صنعتي گفت:در اين زمينه  با حمايت هاي انجام شده هيات هاي تجاري خارجي نيز از واحد هاي صنعتي  شهرك صنعتي بازديد و منجر به عقد قراردادهاي صادراتي شده است.آقای حمیدی همچنین با اشاره به پیگیریهای مستمر این سازمان در زمینه ایفای مطالبات صنایع استان فارس از یکی از ارگانهای دولتی،گزارشی از اقدامات انجام شده در این باب و نتایج بدست آمده را ارائه دادند. در ادامه دکتر رحیم زارع  نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع بسیج کارگری میزان مطالبات تعدادي از واحد هاي صنعتي استان فارس از شركت هاي وابسته به وزارتخانه مذکور را حدودا پنجاه میلیارد عنوان کردند که فرمودند با پیگیریهای انجام شده به زودی این مطالبات پرداخت خواهد شد.
ایشان گفتند:در اين زمينه بانك مركزي اعتباراتي را در نظر گرفته و اميدواريم بزودي بخشي از مطالبات پيمانكاران و شركت هاي استان فارس پرداخت شود. نماينده مردم شهرستان هاي آباده خرمبيد و بوانات درمجلس شوراي اسلامي و رييس مجمع بسيج كارگري فارس نيز گفت:امروز بسيج كارگري ،دلسوزانه در حوزه توليد و صنعت ورود كرده و باحركت جهادي به دنبال ارتقاي اين بخش است.
رحيم زارع ،با بيان اينكه در زمينه مسائل مختلف حوزه توليد و صنعت پيگيري هاي متعددي در سطوح ملي انجام شده است گفت:در كمسيون هاي تلفيق و اقتصادي موارد حمايتي متعددي در لايحه بودجه سال آينده پيش بيني شده است.
نائب رييس كمسيون تلفيق در ادامه از در نظر گرفتن منابع در قالب  اوراق تسهيل براي پرداخت مطالبات پيمانكاران از دولت خبردادو گفت:اميدواريم اين شيوه بتواند اثرگذاري مناسبي در حفظ توليد و اشتغال داشته باشد.
وي در ادامه با تاكيد برلزوم تقويت و حمايت از توليد صادرات محور گفت:در بودجه سال آينده بيش از 500ميليارد تومان براي تحقق مطالبات جوايز صادراتي درنظرگرفته شده است.
نائب رييس كمسيون تلفيق در ادامه با اشاره به مخالفت نمايندگان مجلس با افزايش قيمت حامل هاي انرژي و نيز افزايش بهاي آب و برق و گازگفت:در اين زمينه درآمدهاي جديدي براي دولت شناسايي كرديم و در اختيار دولت قرارگرفت تا اين حامل ها گران نشود.
افزايش 550ميليارد توماني رديف اعتبارات ملي استان،افزايش رديف  اعتبارات راه آهن شيراز-بوشهر به 118ميليارد تومان ،افزايش سهم استان از محل اعتبارات محروميت زدايي قرارگاه محروميت زدايي قرب كوثرو كاهش 120ميليارد توماني ميزان ماليات تكليفي وصولي براي سال آينده در استان فارس از ديگر مواردي بود كه به گفته زارع با تلاش نمايندگان استان در لايحه بودجه سال آينده براي استان فارس درنظرگرفته شده است.  
زارع همچنين با قدرداني از تلاش هاي مدير عامل  شركت شهرك هاي صنعتي فارس درخصوص اختصاص مشوق هاي سرمايه گذاري قدرداني كرد وگفت:اميد است اين حمايت ها و مشوق ها منجر به ارتقاي بخش توليد،صنعت و اشتغال استان شود.سرهنگ قاسم علیپور مسئول شورای راهبردی بسیج از همکاریهای سازمان بسیج کارگری با دیگر اقشار بسیج در بحث رفع موانع تولید تشکر کردند.رئیس سازمان بسیج مهندسین فارس و معاون اجرايي سپاه فجر فارس در ادامه اين مراسم هدف از  حضور نهادبسيج در بخش توليد و صنعت را ايجاد هم افزايي به منظور ارتقاي توان توليد در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و گفت:سپاه و بسيج از حضور در اين عرصه ها به دنبال هيچگونه انتفاعي نيست و هدف كمك به دستگاه هاي اجرايي براي ارتقاي وضعيت توليد و صنعت و اشتغال و چرخيدن چرخ هاي صنعت است وبا فعاليت هاي انجام شده توسط سازمان بسيج كارگري با توجه به امكانات محدود اين نهاد ،شاهد اقدامات موثر و سازنده ايم بوده ايم كه اميدواريم اين روند تداوم داشته باشد.
سرهنگ پاسدارقاسم  علي پوردر ادامه وجود مشكل بازار و صادرات محصولات را از چالش هاي واحد هاي صنعتي اعلام كردوگفت:در اين زمينه حركات انفرادي واحد هاي صنعتي موفقيتي در برندارد و بايد در زمينه ايجاد كارگروهي از طريق تشكيل كنسرسيوم ها و هولدينگ ها اقدام شود تا نتيجه بخش باشد.
وي همچنين از پيگيري هاي سازمان بسيج كارگري براي پرداخت مطالبات برخي واحد هاي صنعتي از بخش هاي دولتي خبر دادو گفت:در اين زمينه تا سطح وزارتخانه ها نيز بمنظور پرداخت مطالبات واحد هاي صنعتي اقدام كرده ايم كه اميدواريم برخي از آنها بزودي به نتيجه برسد.
علي پور همچنين برآمادگي سازمان هاي بسيج كارگري و مهندسين براي پيگيري مطالبات ومشكلات واحد هاي صنعتيي تاكيدكرد.ایشان همچنین از تشکیل جلسه مشترکی با حضور وزیر صنعت و استاندار فارس با مدیران صنایع در استان فارس در فروردین ماه با دستور جلسه بررسی  مشکلات  پیش روی تولید در استان فارس و تعیین راهکارهای عملی برای حل آنها خبر دادند. در ادامه این جلسه مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به راه اندازي پويش خريد كالاي ايراني با" شعار بياييد چرخه را بچرخانيم " توسط سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران،گفت: ترویج مصرف کالاهای داخلی؛ مولفه اساسی درتحقق  اقتصاد مقاومتی است.
احد فتوحي در مجمع عمومي سالانه بسيج كارگري فارس افزود: فرهنگ سازی و آگاه بخشی به جامعه به منظور انتخاب نوع کالا، سبب می شود تا مردم هنگام خرید به داخلی و خارجی بودن آن توجه کنند و استقبال عمومی برای استفاده از محصولات ملی گامی موثر در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی و رونق توليد و ايجاد اشتغال پايدار است.
وی تصريح كرد: مردم با خرید کالای ایرانی علاوه بر رونق واحد‌های تولیدی، از کارگرانی که شغل آن‌ها به دلیل رکود صنایع تهدید می‌شود، حمایت مي كنند.
فتوحي  در ادامه با تاكيد برلزوم  توسعه و تعميق فرهنگ بسيجي و جهادي براي ايجاد اشتغال پايدار در واحد هاي صنعتي گفت:در اين زمينه برنامه هاي جامعي تدوين و عملياتي شده  تا بتوانيم گام هاي موثري در اين عرصه برداريم.
فتوحي اضافه كرد:در 6 ماه اخير و با اختصاص مشوق هاي سرمايه گذاري در 41شهرك و ناحيه صنعتي كم تقاضا محور استان و نيز اختصاص بسته هاي تشويقي و حمايتي  براي سرمايه گذاران ،آمار انعقاد قرارداد هاي جديد سرمايه گذاري و نيز واگذاري زمين در شهرك هاي صنعتي به  ميزان 2.5برابر سال گذشته رشد داشته كه اين موضوع نويد بخش و بيانگرافزايش استقبال سرمايه گذاران براي ايجاد واحد هاي جديد توليدي و صنعتي است كه مهمترين نتيجه آن اشتغال خواهد بود.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس راه اندازي واحد هاي صنعتي راكد وحفظ اشتغال در واحد هاي موجود را  را از ديگر اولويت ها اعلام كرد  و گفت:در اين زمينه از تمام ظرفيت هاي قانوني استفاده مي كنيم تا شاهد بازگشت واحد هاي تعطيل به چرخه توليد باشيم.
مسول سازمان بسيج كارگري سپاه فجر فارس نيز در اين مراسم از مهمترین رسالت هاي بسیج کارگری را فرهنگسازی برای رونق تولید ملی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:در اين زمينه برنامه هاي مختلفي در استان درحال انجام است.


حجه الاسلام و المسلمين محمدي نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه بقيه الله شيراز نيز در سخناني تلاش صنعتگران در كارخانجات و واحدهاي صنعتي را حركتي جهاد گونه در دفاع از كيان ايران اسلامي دانست و گفت:تلاش كارآفرينان و فعالان عرصه جهاد اقتصادي در عرصه توليد داخل و خودكفايي و رفع وابستگي ارزشمند و قابل تقدير است.
در اين جلسه برخي از اعضاي مجمع بسيج كارگري فارس به بيان ديدگاه ها و مسائل در ارتباط با بخش توليد،صنعت و اشتغال پرداختند.
 
 
 
 

ارسال توسط : خبرنگار فارس
بازدید
دیدگاه